Ont i halsen

Just nu sitter jag här och dricker honungste och knaprar på strepsils. Jag var även in på ett apotek tidigare idag och köpte något gurgelvatten som skulle hjälpa mot halsont. Så jag hoppas det blir bättre. Mina halsmandlar är så ömma och svällda. Orkar verkligen inte åka till något sjukhus och tömma plånboken just nu. Har inte planerat att dö under den här resan heller så funderar på att säga upp min reseförsäkring. För man måste ändå betala för sina egna läkarbesök och man får bara ersättning om det kostar mer än 1500 kr och ett läkarbesök kostar 1400 kr.
(Funkar inte och göra mellanslag längre, vet inte varför..)
Igår började vi måla inne i det stora huset. Vi målade en liten hall utanför toaletten som tog tre timmar. Imorgon ska vi måla ett sovrum sen är det bara köket och vardagsrummet kvar. Men det är ett ganska litet hus så det kommer att gå ganska fort. Vi har fått så himla fint och fräscht i våran lilla husbil så nu vill vi fortsätta resa. Idag köpte vi en liten campingdusch som man låter ligga ute i solen så blir det varmt vatten i påsen sen hänger man upp den och så är det en liten slang med munstycke som man duschar med. Kommer att bli jättebra när vi är ute i outbacken. Det finns små söta duschtält som man kan köpa till också men så avancerat behöver det inte vara, man får duscha med bikini helt enkelt :)
Det blev så bra med den nya sängstommen också så nu har vi massor med utrymme under sängen till förvaring. För ett par dagar sedan så klippte vi och la in en ny golvmatta i framsätet och passade på att städa och skura hela bilen både in- och utvändigt. Vi har även fått en massa grejer av familjen som vi är otroligt glada för. Bl.a en stor takbox, ett 30 liters kylskåp (som kostar ca 5000 kr ny!!), en dvd att ha i bilen och ett handgjort duntäcke som Emma sytt åt oss. Men duntäcket tar vi med oss hem sen!!! :)
Jag vill verkligen inte sälja den här bilen sen. Vi har ju byggt upp den från en vanlig skåpbil som någon fraktade trädgårdsmaskiner i till vårat lilla hem. Nej jag tror jag måste sova i bilen inatt för nu längtar jag så mycket efter den sköna madrassen som vi har!! haha!
En bild på den nya sängstommen, kan lägga upp en bild sen så får ni se hur det ser ut när alla grejer är på plats :) blev riktigt bra!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0