Port Macquarie

Nu är vi framme i Port Macquarie. Vi började våran roadtrip från Sydney upp längs med kusten i tisdags. Vi stannade en natt i Newcastle och parkerade bilen alldeles vid havet. Det var så härligt att vakna upp till den utsikten dagen efter. Vi duschade och åt frukost sen fortsatte vi vidare uppåt. Vi kom hit till Port Macquarie igårkväll efter några timmar ute på motorvägen. Jag älskar roadtrips! Man kan stanna vart man vill efter vägen och man får se så mycket. Igår såg vi en överkörd känguruunge, det var inte så kul och se dock.. Första gången man ser en känguru på riktigt så är den alldeles mosad vid vägkanten. Men när vi kom in i Port Macquarie igår så såg vi ett 20-30 tal vilda kängurus som hoppade runt i gräset en bit utanför stan. Så coolt! Jag skrek när jag såg dom så Fredrik höll på och köra i diket. haha!


Vi stannar nog här en natt till innan vi fortsätter vidare uppåt. Vi planerar att besöka Koala sjukhuset här i stan och även ett banan plantage. Fredrik vill även ta surflektioner här så vi ska kolla lite priser så kanske vi provar det innan vi åker vidare också :)


Det kändes lite tråkigt och lämna Coogee beach i tisdags. Vi har ju bott där i nästan 3 veckor sen våran andra dag här i Australien. Jag gillade verkligen Sydney, men trivdes bättre ute vid stränderna. De som inte har varit ute i Coogee beach under sin vistelse i Sydney har verkligen missat något!! Coogee beach är det absolut finaste stället i hela Sydney.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0