GOD JUL

God jul till er alla här från Australien!! :) Nu är vi framme i Surfers paradise. Namnet håller vad det lovar men vädret är inte alls lika bra. Det regnar till och från men det är fortfaranden väääldigt varmt och fuktigt. Termometern ligger på 30 grader varje dag så man är ständigt svettig och fuktig. Inte så fräscht men man har vant sig vid det. Det enda stället där det fläktar svalt är vid stranden. Men vi har haft väldigt bra väder trots att det är regnperiod här just nu. Vi har även hunnit med det populära stället Byron bay. Det var riktigt fint uppe vid fyren på berget och de hade mysiga små shoppinggator och jag gillade Wategos beach en bit ifrån centrum. Men det var alldeles för mycket fulla backpackers så det var inte riktigt något för oss. Så vi stannade bara där i två nätter sen fortsatte vi till Tweed heads och nu Surfers paradise.

Det är lite dåligt med uppdatering här och jag kan inte skylla på det trådlösa internet. Det funkar bra men det är ström det är lite dåligt med. Just nu sitter jag och laddar laptopen i en elstolpe här i en park i Surfers. Vi har nyss ätit frukost, baguetter med skinka och ost och apelsin/äppeljuice. Så gott! Vi får se vad vi hittar på resten av dagen, det är ju trots allt julafton! Vi funderar på att åka till IKEA utanför Brisbane men vi får se. De firar jul imorgon här i Australien lika som i USA så då är allting stängt här borta.

Jag hoppas ni får en underbar SVENSK jul där hemmal!! Som är den absolut bästa julen! Ät lite sill, potatis och gravad lax åt mig. Gärna en julknäcke med julskinka på också och massa knäck!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0